Besatt av tidningar...

Lycka är att ligga i min soffa (iof är min nuvarande soffa inte så bekväm men man tager vad man haver...) och slött bläddra i någon av mina favorittidningar. Att låta blicken svepa över inspirerande bilder och eggande rubriker. Då och då fastnar man för några ors och läser ett stycke. Detta nöje kan fortsätta i timmar rent av dagar, tills varje intressant ord är läst och varje bild synad.

En bra tidning blandar både djup och ytlighet.
En bra tidning är genomtänkt och genomarbetad.
Varje ord, pixel och linje ska finnas där av en anledning.
Allt för att förstärka känslan av exklusivitet och drömmar som en bra tidning ska framkalla.
I en bra tidning ska även annonserna och reklamen vara vacker och inspirerande.

Jag vet några exempel på bra tidningar: Disajn och Modette (för att bara nämna två)
Disajn är en stor källa till inspiration och tankar, design, konst och arkitektur blandat i en tidning och presenterad med god smak och svensk avskalad grafik. Här är både artiklarna och notiserna läsvärda och reklamen på samma nivå som de illustrerande bilderna. Det är ett nöje varje gång denna tidning dimper ner i brevlådan.
Modette är en ny bekantskap men redan något som jag skulle kunna vänja mig vid och lätt sakna. En blandning av dyrt och budget av edge och mainstream, äntligen en inteligent modetidning. Ska nog börja prenumerera...

Ja nu har jag rosat nog, var bara tvungen att skriva i min glädje...
image10       image11
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0