Telefon terror

Hade tänkt byta operatör på mobilen och samtidigt byta till abonemang från kontantkort. Naiv som jag är tänkte jag att det ska väl inte vara så svårt....FEL, FEL, FEL!
Min gamla operatör, tänker inte nämna namn men vi kan kalla dem TELE2 Comviq, ville inte släppa ifrån sig nummret, som jag verkligen vill ha kvar! I och för sig insåg jag att nummret inte var registrerat men det borde väl inte vara så svårt....FEL, FEL, FEL!
Att ringa kundtjänst är tillräckligt för att göra vem som helst lättretad, telefonköer är I-världens tortyr...först så sitter man och väntar i en oändlighet och hör "Det är fortfarande samtal före i kön, tack för att du väntar" och sen går det fram en signal och sen lägger dom på!!! Va f-n!
När man så äntligen når fram så säger dom att de behöver nummret som står på kontantkortet, eftersom jag ringer från mobilen (den enda telefon jag har) måste jag alltså lägga på, ta ut sim-kortet och ringa en gång till
SUCK!
På nästa försök har jag alla nummer som krävs men nu följer massa frågor:
Hur mycket jag har på kortet.
När jag laddade det sist
Hur mycket jag laddade det med
Nämn ett telefonnummer du ringer ofta
Som dom bevakar sina nummer så kan man ju tro att det är statshemligheter, okej jag fattar att det är för att skydda folk från samvetslösa personer men låt mig gnälla...
Jag besvarade tydligen frågorna korrekt eftersom mitt nummer (förhoppningsvis) nu är registrerat nu väntar bara nästa steg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0