Besatthet

Som namnet på bloggen antyder har jag en förmåga i att bli lite så där lagom besatt av olika saker under kortare eller längre perioder. Min besatthet i bra böcker och god choklad (helst i pralinformat) verkar vara livslång medans min tidiga besatthet i Jared Leto var (lyckligtvis) ytterst kort. Dessa besattheter brukar betyda att jag ägnar en del tankekraft och tid åt besattheten ifråga, jag kan tex totalt fastna i en bok och läsa ut den på några dagar. När det gäller mer materialistiska saker som tex kläder, smycken, smink, väskor, skor kan det även läggas endel pengar på besattheten, kanske inte alltid bra men shopingterapi är (troligvis) billigare än vanlig terapi...

Smycken i alla dess format är en besatthet som jag haft ett tag...älskar halsband, örhängen osv och har samlat på mig en hel del. Trots att jag har två relativt stora smyckeskrin som är fulla hittar jag alltid en anlednigen att köpa mer. Ofta är dessa smycken inte särskilt dyra, kvanitet går i många fall före kvalitet...
Har till och med gjort en del smycken själv, med mer eller mindre lyckat resultat. Insåg att det var roligare att göra än att bära vilket resulterat att jag prakat på försvarslösa vänner exemplar ibalnd kanske de till och med blivit använda =)

Att "fönstertitta" på smycken är dock ett uppskattat nöje måste bara intala mig själv att jag inte behöver ett designer halsband så gärna att jag istället struntar i och betala hyran eller lever på nudlar resten av veckan...

Nedan är ett exemplar p ånågot fint att smycka sig med...vill ha! (Tydliga tecken på besatthet)

Foto: Mori på Accessora
Örhängen från Mori

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0