Ny dag, nya äventyr

Man vaknar av att klockan ringer, i mitt fall ett mobilalarm. Även fast det är sommar och mornarna är ljusa kännns detta alldeles för tidigt. Tänk att få somna om, att snozza är underbart men förädiskt. Tvingar upp mig själv och känner mig som en zoombie, om nån klagar på mitt morgonhumör kan jag alltid skylla på att jag inte känner mig riktigt som mig själv just på mornar. (Är vanligtvis lite mindre zoombie och lite mer homo sapiens)

Efter en dusch känns allt något bättre, därför är det himla irriterande att jag just nu bor i en lägenhet med bara badkar...badkar är överskattade, särskilt när man känner sig som en zoombie.

Resten av morgonbestyren flyter väl på rätt bra, ibland händer det väl att jag gör något dumt...häller filen i tekoppen, spiller hett vatten över hela mig, petar mig i ögat med mascaraborsten, spiller något på nytvättade tröjan osv. Men det spelar inte längre lika stor roll, jag har klarat det värsta, jag har pallrat mig upp ur sängen och nu börjar känslan av en ny dag infinna sig.
Ny dag, nya äventyr...tids nog blir det återigen morgon, men det får man väl bara acceptera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0