Poliser och Dan Bäckman

Säga vad man vill om Stockholm...det händer ju i alla fall saker där. Under en lördag i den stora staden kan det hända mycket:

På Götgatan kan man till exempel stöta på flera polisbilar och poliser som raddat upp ett antal människor mot en husvägg för visitering. Om de var nynazister, terrorister eller snattare, vem vet man obehagligt var det. Det konstigaste var nog stämningen, det var alldeles tyst, människor passerade förbi och tttade men alla var tysta...det kändes spöklikt, vissa sidor hos storstaden vill jag inte vänja mig vid.

Å andra sidan...så kan man springa på Dan Bäckman alias Felix Herngren som frågar om man har köpt ett rosa band, när man ska köpa strumpbyxor på Lindex. Man blir ju lite förvånad men jag håller med om att det är ett smart sätt att få folk att köpa rosa band...jag köpte ett.

Det händer helt enkelt mer i den stora staden, på gott och ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0